úterý 14. prosince 2010

Dobeš vrací do hry několikatisícové zápisné na VŠ

Dobeš vrací do hry několikatisícové zápisné na VŠ.
Zdroj: Novinky.cz

Můj komentář:

V souvislosti s protesty studentů v Londýně mne napadla taková věc. Je celkem známo, že školné (popř. zápisné) rozpočet škol nevytrhne. Proč se tedy zavádí? Napadlo mne, že je to jen nástroj elit na udržení moci - omezení propustnosti mezi společenskými kastami. Každá splečnost, ať už se to nazve jakkoli, se dělí na ty, kteří vládnou a na ty kteří pracují. Možná je to tak, že elity prostě nemají zájem, aby mezi ně přicházeli lidé z nižších vrstev, kteří mají čistý štít a nikoli máslo na hlavě. Pro mne osobně, v době kdy jsem šel ze střední na vysokou školu, by takové zápisné představovalo vážný problém. Případné půjčky a stipendia se mi jeví jen jako další nástoj pro držení "pusy a kroku" jak během studií, tak po nich. Jinými slovy, elity nemají zájem, aby lidé z chudších vrstev získávali vzdělání, stoupali na žebříčku a pak narušovali stávající pořádky. Ještě jinými slovy, elity mají zájem na tom, aby se ke vzdělání dostávali v celkovém součtu spíše lidé z elitních rodin a lidé z chudších rodin setrvávali spíše na úrovni středoškoláků.

Žádné komentáře:

Okomentovat